My Digikala

دانلود رایگان جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان ...........
  • My Digikala

    دانلود رایگان جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان ...........

مشخصات بلاگ

بازار دیجیتال

پربیننده ترین مطالب
پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در 156 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
روش خود دستوری مایکنبام
 اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان
بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
بهبود اضطراب امتحان
اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام 
اثر بخشی آموزش روش خود دستوری
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 406 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 156

پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در 156 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده:

 
هدف از این پژوهش: اثر بخشی آموزش خوددستوری مایکنبام بر عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر کوهدشت بود. روش بررسی؛ پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود.حجم نمونه مورد بررسی شامل 33 نفر از دانش آموزان پسر بود که به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در دو گروه آزمایش(15 نفر) و گروه کنترل(15 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش طی 6 جلسه 60 دقیقه ای مورد آموزش خوددستوری مایکنبام قرار گرفتند. پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر ATIو معدل نمرات توسط نمونه های در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. داده های با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار کرفتند.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل بعد از مداخله تفاوت معنی داری وجود دارد. ضمنا نتایج نشان داد آموزش خوددستوری مایکنبام اثر بخشی معناداری بر بهبود عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحان، نگرانی و هیجان پذیری در گروه آزمایش داشت.

فهرست مطالب


فصل یکم:کلیات پژوهش:
1-1مقدمه
2-1بیان مسئله
3-1اهمیت وضرورت پژوهش
1-4-1هدف اصلی
2-4-1اهداف فرعی
5-1 فرضیه‏های پژوهش
6-1تعریف واژه گان واصطلاحات پژوهش
1-6-1تعاریف مفهومی
2-6-1تعاریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه پژوهش
1-2تعریف اضطراب
2-2ظاهر عمومی و رفتار، علایم اضطراب
3-2علایم رایج اضطراب وتوصیف های افراد دچاراضطراب شدید از وضع خود.
4-2حد مطلوب اضطراب
5-2امتحان.
6-2باتوجه به این تعریف ازامتحان ملاحضه می‌شودکه.
7-2همچنین امتحان بر حسب این که برای سنجش چه نوع مهارتی و یا کدام موضوع درسی به کار می‌رود به سه نوع تقسیم می‌شود.
1-7-2 امتحان شفاهی..
2-7-2 امتحان کتبی..
3-7-2 امتحان عملی..
8-2اهداف امتحان.
9-2اضطراب امتحان وماهیت آن.
10-2اثرات منفی اضطراب امتحان بر پیشرفت تحصیلی در تحقیقات زیادی تأیید شده است.
11-2هولندورثوهمکاران (1989) چهار نوع شناخت را که در عملکرد افراد بزرگسال دارای اضطراب امتحان مهم هستند مطرح نمودند.
12-2ماهیت اضطراب امتحان
13-2 عملکرد و اضطراب تحصیلی
14-2اضطراب و نقش آن در عملکرد تحصیلى
15-2تأثیرات نامطلوب اضطراب
16-2اضطراب در دانش آموزان مختلف خود را به طرق متفاوتی نشان میدهد
17-2اضطراب چگونه درس خواندن دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد؟
18-2مدیریت اضطراب
19-2به طورکلی،سه عامل اصلی در بروز اضطراب امتحان در دانش آموزان مؤثرهستند
20-2شیوع اضطراب امتحان
22-2تفاوتهای فردی در زمینة اضطراب امتحان
23-2سبب‌ شناسی اضطراب امتحان
24-2عوامل فردی و شخصیتی
25-2عوامل آموزشگاهی و جامعه‌ای موثر بر اضطراب امتحان
26-2عوامل خانوادگی
27-2عملکرد و پیشرفت تحصیلی
28-2هدف
29-2عزت نفس
30-2عزت نفس تحصیلی و پیشرفت تحصیلی
31-2بر اساس یک الگوی منطقی هر فردی ممکن است چند الگوی احتمالی علی را مطرح کند که هر کدامشان را می توان به صورت نظری مورد بحث قرار داد.
1-31-2الف علت ب
2-31-2ب علت الف
3-31-2الف و ب به یک روش تعاملی بر یکدیگر تأثیر می گذارند.
4-31-2الف و ب معلوم ج هستند.
32-2دیدگاههای نظری در مورد اضطراب
1-32-2مفهوم اضطراب و بیماری روانی از دیدگاه آدلر.
1-1-32-2روان درمانی آدلر برای افراد روان نژند.
2-1-32-2فرایند درمان.
2-32-2نظریه مراجعه – محور راجرز.
1-2-32-2ماهیت اضطرب و بیماری روانی در نظریه راجرز.
3-32-2نظریه ی روان درمانی گشتالت (پرز)
1-3-32-2مفهوم اضطراب و بیماری روانی از دیدگاه نظریه پرز.
4-32-2نظریه واقعیت درمانی گلاسر: مفهوم اضطراب و بیماری روانی
33-2چارچوب نظری پژوهش
1-33-2اضطراب ازدیدگاه فروید
2-33-2نظریه توجهی–شناختی وین
3-33-2مدل اضطراب سپیل برگر.
4-33-2 نظریه کمبود هاتوبیاس
5-33-2 نظریه نقص و کمبود دوگانه مایکنبام.
34-2 پایه های دیدگاه شناختی..
35-2تغییرشناختی–رفتاری دونالد مایکنبام.
36-2چگونه رفتار تغییر می کند.
1-36-2 خودنگری
2-36-2 شروع کردن گفتگوی درونی تازه
3-36-2 یادگیری مهارت های تازه
37-2آموزش ایمن سازی روانی..
38-2مراحل آموزش ایمن سازی در مقابل استرس مایکنبام
1-38-2مراحل شیوه خود-آموزی
1-38-2مرحله اول: مرحله درک و فهم
2-38-2مرحله دوم: مرحله اکتساب مهارت ها و تمرین
39-2حل مسئله
40-2حل مسئله در درمان های شناختی–رفتاری به خصوص در شیوه SITبه دو منظور به کار گرفته می شود
41-2مراحل حل مساله
1-41-2مرحله اول: شناسایی و تعریف مسئله
2-41-2مرحله دوم: عوامل به وجود آورنده مشکل
3-41-2مرحله سوم: ارائه راه حل های ممکن
4-41-2مرحله چهارم: ارزیابی راه حل های احتمالی
5-41-2مرحله پنجم: اجرا و ارزیابی
42-2 آموزش تنش زدایی
43-2 تغییر خودگویی های منفی به خودگویی های مثبت
44-2 ایجاد مهارت های شناختی و رفتاری مربوط به خود–کنترلی
45-2مرحله سوم: کاربرد و پیگیری مهارت های اکتساب شده
46-2پیشینه تحقیق
1-46-2تحقیقات داخلی
2-46-2تحقیقات خارجی
47-2 خلاصه فصل
فصل سوم: روش پژوهش
1-3 روش پژوهشی
2-3(طرح پژوهشی) متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها
3-3جامعه آماری
4-3روش نمونه گیری
5-3ابزار گردآوری اطلاعات
1-5-3نحوه نمره گذاری
2-5-3 اعتبار و روایی
6-3روش اجرا پژوهش
7-3 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها
فصل چهارم: یافته های پژوهشی
1-4یافته های توصیفی..
2-4داده های استنباطی..
1-2-4فرضیه اول.
2-2-4فرضیه دوم.
3-2-4فرضیه سوم.
4-2-4فرضیه چهارم.
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1-5بررسی یافته های پژوهش و ارتباط آنها با نتایج مطالعات قبلی..
2-5جمع بندی و نتیجه گیری از یافته های پژوهش...
3-5محدودیت های پژوهش...
4-5پیشنهادات پژوهش...
1-4-5پیشنهادات برای پژوهش های آتی..
2-4-5پیشنهادات کاربردی..
5-5خلاصه فصل پنجم.
منابع و ماخذ:
منابع فارسی..
منابع لاتین..
پیوست ها:
پیوست الف جلسات آموزش خود دستوری مایکنبام.
پیوست ب پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر.

دانلود پایان نامه اثر بخشی آموزش روش خود دستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی