My Digikala

دانلود رایگان جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان ...........
  • My Digikala

    دانلود رایگان جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان ...........

مشخصات بلاگ

بازار دیجیتال

پربیننده ترین مطالب

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

دانلود پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن
بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77

پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

قسمتی از متن:

سیکلون

از آنجائیکه کانیهای آهندار سخت تر از کائولن می باشند و وزن مخصوص کانی های آهندار بیشتر از کائولن است. روی فراکسیون های مختلف خاک نسوز سمیرم روش های سیکلون و کلاسیفایر مورد آزمایش و تجربه قرار گرفته است. در آزمایش با سیکلون نمونه خاک نسوز را که بمدت 5/2 دقیقه الی 25 دقیقه خرد شده بودند. پس از جدا کردن ذرات درشت تر از 14 مش از سیکلون آزمایشگاهی عبور داده شده است. سرریز و ته ریز سیلکون درفشار 7/0 اتمسفر مورد آزمایش قرار گرفته است.

نتیجه آزمایشات نشان میدهد که هر چه زمان خردایش بیشتر شود اکسید آهن موجود در نمونه که در فراکسیونهای درشت باقی می مانند بیشتر خرد شده و وارد سرریز سیلکون میشوند و در نتیجه میزان آهن در محصولات سرریز سیلکون افزایش می یابد.

این آزمایشات در فشارهای 7/0، 54/0 و 35/0 اتمسفر نیز بر روی نمونه های یک کیلوئی که بمدت 10 دقیقه در آسیای گلوله ای دنور بصورت خشک خرده شده بودند و از الک 30 مش گذشته بودند، در سیلکون مورد ارزیابی قرار گرفتند. ولی نتیجه مشابه نتایج قبلی بوده و تغییر چندانی مشاهده نشد. در مجموع این روش نیز نتایج رضایت بخشی نداشته است.

3-8-3- کلاسیفایرآبی

آزمایشات متعددی با کلاسیفایر آبی بر روی خاک نسوز سمیرم انجام گرفته که هدف از این آزمایشات توزیع دانه بندی مواد در کلاسیفایر آبی و تعیین عیار اکسید آهن در فراکسیونهای مختلف بوده است.

در کلاسیفایر آبی مواد بر حسب ابعاد و وزن مخصوص دانه بندی میشوند در حالیکه در تجزیه سرندی مواد بر اساس ابعاد از یکدیگر جدا میشوند.

در این آزمایشات خاک نسوز در سنگ شکن فکی و سنگ شکن غلطکی خرد شده و سپس در کلاسیفایر آبی مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج آزمایش نشان داده است که با کم شدن ابعاد یا کم شدن وزن مخصوص، مقدار اکسید آهن کاهش می یابد. تجزیه سرندی آن نشان می دهد که در دانه های درشت مقدار اکسید آهن بالاتر است.

دانه های ریز در سرریز جمع میشوند.

نتیجه آزمایشات با کلاسیفار آبی کم و بیش با تجزیه سرندی، مطابقت داشته و توزیع اکسید آهن نیز بر حسب دانه بندی تغییر کرده و با کاهش آن کاهش می یابد.

بررسی ها نشان میدهند که با کاربرد کلاسیفایر آبی به تنهائی امکان جداسازی کانیهای آهن دار وجود ندارد.

 

3-8-4- فلوتاسیون:

به منظور حذف کاتیهای آهندار و رساندن اکسید آهن به حد مجاز (کمتر از 2 درصد) اقدام به انجام تعدادی آزمایش فلوتاسیون شد.

برای شناور کردن اکسید آهن از کلکتورهای مختلف مانند: آکتینول FA و نئوفات 90-94، و آرمو فلوت 64 استفاده شد. برای راسب کردن کائولن از سیلیکات سدیم استفاده شد.

در برخی از آزمایشات برای راسب کردن اکسیدهای آهن از اسید تانیک نشاسته پلی فسفات سدیم استفاده شد.

عمل فلوتاسیون در محیط اسیدی که توسط سولفوریک تنظیم می شد5/6 =PH صورت گرفت. در عیواهای خنثی و باز یک نیز فلوتاسیون انجام گردید.

برای شناور کردن کائولن از آدرموفلوت 64 و فلوتینول s-72 پاماک و کربوکسی متیل سلولز استفاده شد. به عنوان کف ساز Dow250، روغن کاج، آئروفروت 65و72 استفاده شد و برای فعال کردن از نفت، گازوئیل، روغن بادام شیرین استفاده گردید.

در مجموع کلیه آزمایشات فلوتاسیون بر روی نمونه خام خاک نسوز سمیرم بی نتیجه بود. که علت عمده عدم موفقیت آزمایشات فلوتاسیون را می توان ناشی از عوامل زیر دانست:

1-   کائولن موجود در سنگ معدن در جریان خردایش و بعد از فلوتاسیون به صورت نرمه در آمده و عملا مانع از انجام فلوتاسیون می گردد.

2-   عمل راسب کننده ها کامل نبوده و عملا نمی توان به صورت انتخابی کائولن یا اکسید آهن را راسب کرد.

3-   با توجه به توزیع کاملا دانه ریز اکسید آهن و کائولن برای بدست آوردن درجه آزادی قابل قبول اقدام به خردایش بیشتر سنگ معدن می گردد و عملا نرمه تشکیل می شود.

4-      هیدروکسیدهای آهن می تواند عامل سهمی در عدم موفقیت در پروسه فلوتاسیون باشد.


فهرست مطالب

عنوان:                                                                                                        صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول: مواد نسوز

1-1 تعریف مواد نسوز

1-2  نقش مواد نسوز

1-3  خواص مواد نسوز

1-4  انواع مواد نسوز

1-5 تقسیم بندی فرآورده های نسوز

فصل دوم: انواع رس ها و ویژگی های آنها

2-1- تقسیم بندی کانی های رس

2-2- روش شناخت

2-3- انواع رس ها و کاربردهای آنها

2-3-1- کائولن

2-3-2- بال کلی

2-3-3- رس های نسوز

2-3-4- بنتونیت

2-3-5- فولر زارث

2-4- خاک نسوز

2-5- وضعیت تولید محصولات رسی در دنیا

2-6- وضعیت صنعت نسوز در ایران

2-7- تولید – میزان صادرات و واردات خاک نسوز در ایران

فصل سوم: معدن سمیرم اصفهان

3-1- تاریخچه اکتشاف معدن

3-2- خلاصه وضعیت زمین شناسی

3-3- مشخصات ماکروسکوپی خاک نسوز سمیرم

3-4- بررسی کانی با آنالیز اشعه X

3-5- ترکیب شیمیایی

3-6- خواص فیزیک شیمیایی

3-7- خردایش

3-7-1- خردایش خشک با سنگ شکن

3-7-2- خردایش تر

3-8- روش های جداسازی

3-8-1- جیک

3-8-2- سیکلون

3-8-3- مکاسیفایر آبی

3-8-4- فلوتاسیون

3-9- تکلیس مادة معدنی سمیرم

فصل چهارم: نتیجه گیری

4-1- خلاصة نتایج بدست آمده

4-2- فلوشیت

منابع و مأخذ

فهرست منابع فارسی.

دانلود پایان نامه بررسی خاک شوز سمیرم اصفهان و کاربردهای آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۳
پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

دانلود پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش
اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش
پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 143 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش


بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

فرایند ارتباطات یکی از فرایندهای مهمی است که بر روی اثر بخشی سازمانها و موفقیت مدیر نقشی اساسی ایفا می کند. تحقیق وبررسی در محیط سازمانها و حیات کاری نشان می دهد که بطور متوسط مدیران سطوح مختلف بین 75%تا95%ازاوقات خودراصرفارتباطات وپیام رسانی می کنند.

مکالمات تلفنی ، جلسات،بررسی گزارشها ، دادن دستور و تعلیمات ، نوشتن نامه ، بررسی اطلاعات فاکس  و تلکس ، و فعالیتهایی از این قبیل مثالهایی بر فرایند ارتباطات می باشد . سیستم گردش خون در اعضای بدن چه نقش مهمی را ایفا می کند،ارتباطات نیز در سازمانهاهمان نقش را ایفا می کند(امیر کبیری،1377)

ارتباطات به عنوان یکی از مهمترین عناصر فرایند مدیریتی محسوب می شود. وجود ارتباطات موثر و صحیح در سازمان همواره یکی از اجزای مهم در توفیق مدیریت به شمار آمده است . به تجربه ثابت شده است که ، اگر ارتباطات صحیحی در سازمان بر قرار نباشد ،گردش امور مختل شده و کارهاآشفته می شوند.هماهنگی،برنامه ریزی، سازماندهی،کنترل وسایروظایف بدون وجودسیستم ارتباطی موثردرسازمان قابل تحقق نبوده وامکان اداره سازمان مهیا نخواهد بود.(میرابی،1380). طی مطالعاتی که گری بینسون توسط سوالاتی که برای 175 نفر از مدیران شرکتهای بزرگ ایالتهای غربی آمریکا فرستاد، روشن ساخت که مهارتهای ارتباطی چه شفاهی و چه کتبی نه تنها در احراز شغل بلکه در انجام موثر امور محوله تاثیر بسزایی دارد. سوالات مطروحه در زمینه فاکتورها و مهارتهای مهم و حیاتی که در استخدام دانشجویان فارغ التحصیل موثر بوده، می‌باشد در این بررسی و تحقیق به عمل آمده، مشخص گردید که ارتباطات شفاهی (Oral communication) به عنوان اولین و مهمترین مهارت و ارتباط کتبی (Write communication) دومین مهارت محسوب می گردند. ( همان منبع).  

دانلود پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۲
پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

دانلود پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان
میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس 
سبک مدیریتی
پایان نامه رابطه بین میزان مهارتها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

قسمتی از متن:

نظر به اهمیت مسئله مدیریت و چگونگی آن لازم می آید که مقدمتاً مطلبی در این باب ارائه شود لذا با توجه به پیشرفتهای متعد د عصر حاضر و پیچید گیهای زندگی موجود د ر می یابیم که مسئله مذکور تا چه اندازه مهم و موثر می باشد مدیریت از دیرباز وجود داشته است آن هم وجودی توام با وجود بشر منتهی شکل و چگونگی آن متفاوت است. شکل آن در گذشته های بسیار دور ساده و شاید ابتدائی بوده است و به مرور زمان بر تنوع و پیچید گی آن افزوده شده است تا جائیکه مدیریت کنونی از پیچید گی وتنوع خاصی بر خوردار است.البته منظور مدیریت به معنای اعم و مدیریت آموزشی به معنای اخص می باشدهر جا که مدیریت آموزشی خوب عمل بکند طبعا سایر مدیریتها هم خوب عمل می کنند در نتیجه جامعه هم در پرتو تغییر و تحول قرار خواهد گرفت.

کسانی به اهمیت مدیریت پی می برند که رابطه مستقیم مدیریت و چگونگی آن را با جامعه و پیشرفتهای آن درک کرده باشند لذا می بینیم که جوامع پیشرفته و مترقی در سایه مدیریتهای خوب و موفق حاصل شده اند .لازم به ذکر است که برای توضیح دقیق تر و جزئی تر باید مختصر اشاره ای به چگونگی مدیریت وسبک های آن داشته باشیم همانگونه که قبلا مطالبی در این مورد ارائه شد سبکهای مدیریتی بطور کلی سه گونه می باشند ،یکی انسانگرا دیگری وظیفه گرا و سومی تلفیقی است یعنی تر کیبی از دو سبک دیگر.

اینکه سبک مدیریتی کدامیک از سه سبک موجود باشد بسیار حائز اهمیت است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و نتایج خاصی را بدنبال خواهند داشت. در باب توجه به اهمیت مو ضوع در فصول قبلی شرحی جامع در باره رابطه میان سبک های مدیریتی با میزان مهارتهای اجتماعی مدیران ارائه گردید . در این فصل قصد آن است که نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده تشریح شود در ضمن باید به نکته مهم در این زمینه اشاره شود که نتایج حاصله ممکن است به دلیل کوچکی و محدودیت حجم نمونه گیری تحت تاثیر این محدودیت قرار گرفته ودر نتیجه از دقت کافی بر خوردار نباشد.

بحث در نتایج:

سئوال آن است که: میزان مهارت های اجتماعی مدیران چه تاثیری بر سبک مدیریت آنان دارد؟ این سئوال بدان علت مطرح شده است که محققان در رابطه با مدیریت ،اثر بخشی وکارایی مدیران را ناشی از سه عامل می دانند : رفتار رهبر،رفتار پیروان و موقعیت رهبری.

عنوان                                                                                        صفحه

 فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه .................................................................................................................... 1

1-2- بیان مسئله .............................................................................................................. 3

1-3- اهمیت و ضرورت مسئله ........................................................................................... 3

1-4- اهداف پژوهش ........................................................................................................ 4

1-5- فرضیات پژوهش...................................................................................................... 4

1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش .................................................................. 5

 فصل دوم: پیشینة پژوهش

2-1- مبانی نظری مهارتهای اجتماعی..................................................................................7

2-2-  مقدمه ................................................................................................................... .7

2-3- ماهیت مهارتهای اجتماعی .......................................................................................... .8

2-4-مهارتهای لازم برای ارتباطات اجتماعی.....................................................................11

2-5-آموزش مهارتهای اجتماعی .....................................................................................13

2-6- اصول یادگیری در آموزش مهارتهای اجتماعی.........................................................13

2-7-آموزش مهارتهای اجتماعی به صورت گروهی..........................................................13

2-8- برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی .............................................................................15

2-9- مبانی نظری سبکهای مدیریت...................................................................................17

2-10- مقدمه ................................................................................................................... 17

2-11- مکاتب و نظریه های سازمان و مدیریت.................................................................. 18

2-12- مبانی نظری سبک وظیفه‌مدار ..................................................................................... 19

2-13- مبانی نظری سبک رابطه مدار .................................................................................... 20

2-14- وظیفه مداری و رابطه مداری در تئوری‌ها .................................................................... 23

2-15- پژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران ..................................................................... 25

2-16- پژوهش‌های انجام شده در داخل ایران .......................................................................... 28

 فصل سوم: روش‌ شناسی

3-1- روش تحقیق............................................................................................................ 31

3-2- جامعه تحقیق ........................................................................................................... 31

3-3- نمونه و روش نمونه‌گیری ........................................................................................... 31

3-4- ابزار گرد آوری داده ها ............................................................................................. 31

3-5- روش تجزیه وتحلیل داده ها......................................................................................... 32

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌‌ها

4-1-مقدمه.......................................................................................................................33

4-2- توصیف متغیرها....................................................................................................... 34

4-3- آزمون فرضیه‌ها ........................................................................................................  37

عنوان                                                                                        صفحه

 فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه .................................................................................................................... 40

5-2- بحث در نتایج .......................................................................................................... 41

5-3- پیشنهادات............................................................................................................... 43

5-4- محدودیت های تحقیق................................................................................................. 44

فهرست منابع

منابع فارسی ................................................................................................................... 45

منابع انگلیسی ................................................................................................................... 47

 

ضمائم

ضمیمه اسامی اشخاص ........................................................................................................................................... 49

ضمیمه B واژه‌نامه فارسی به انگلیسی .................................................................................................................... 50

پرسشنامه مهارتهای اجتماعی مدیران..................................................................................... 53

پرسشنامه تعیین سبک مدیریت.............................................................................................. 55

   فهرست جداول

عنوان                                                                                                         صفحه

 جدول شماره 1: بررسی متغیر جنسیت در اعضای نمونه ...........................................................................................  34

جدول شماره 2: بررسی متغیر رشته تحصیلی در اعضای نمونه ................................................................................. 35

جدول شماره 3: بررسی توصیفی میزان مهارت اجتماعی و انواع سبک مدیریت ..................................................... 36

جدول شماره 4: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت رابطه‌مدار ...................................... 37

جدول شماره 5: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت تلفیقی ............................................ 38

جدول شماره 6: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت وظیفه‌مدار ..................................... 39

فهرست نمودار

عنوان                                                                                                         صفحه

 

نمودار شماره 1: بررسی متغیر جنسیت در اعضای نمونه .......................................................................................... 34

نمودار شماره 2: بررسی متغیر رشته تحصیلی در اعضای نمونه ................................................................................ 35

دانلود پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۲
پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

دانلود پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان
سبک های مدیریت کلاس
مهارت های فراشناختی دانش آموزان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 317 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

قسمتی از متن:

روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها :

درپژوهش حاضر روش گردآوری داده ها ازنوع میدانی وابزارمورد استفاده پرسشنامه می باشد همچنین برای جمع آوری داده هاازپرسشنامه های ذیل بهره خواهیم برد.

140

5.3  پرسشنامه مدیریت کلاس

جهت سنجش سبکهای مدیریت کلاس از پرسشنامه محقق ساخته  استفاده شده است؛ این پرسشنامه به شیوه خود – گزارش دهی در بین معلمان اجرا میشود و بر اساس چارچوب نظری ولفگانگ (1966) و با الگو گیری از پرسشنامه باورهای  معلمان درخصوص کنترل  کلاس (ABCC) نانسی (2000) طراحی شده است . این پرسشنامه به سنجش باور های معلم در باره کنترل کلاس بر مینای سه رویکرد ( مداخله گرا ، تعاملی و غیر مداخله گرا ) می پردازد . پرسشنامه دارای 25 سئوال در سه مقیاس ( مدیریت رفتار ، افراد و آموزش )  است که ( مدیریت آموزش 13 پرسش ، مدیریت افراد 8 پرسش و مدیریت رفتار 4 سوال ) ومقیاس پاسخ ها چهار گزینه ای است ( همیشه ، معمولا ، تا اندازه ای و هرگز ) و روش پاسخ گویی به پرسشنامه به روش خود گزارش دهی است .

 

6.3  روایی و پایایی

برای تایید روایی محتوای پرسشنامه، پرسشنامه به همراه اهداف و فرضیات در اختیار استاد ارجمند راهنما و مشاور و تعدادی ازاساتید و متخصصان مربوطه قرار گرفت که درنتیجه تعدادی از سئوالات حذف و در بقیه سئوالات اصلاحاتی اعمال شد، سپس پرسشنامه در اختیار تعدادی از معلمان  نمونه قرار گرفت تا در مورد وضوح یا مبهم بودن  سئوالات  پرسشنامه اظهار نظر نمایند. در نهایت بااعمال کلیه اصلاحات لازم پرسشنامه به تایید اساتید محترم رسید.

برای تعیین پایایی پرسشنامه، سئوالات در نمونه محدود 25 نفر معلم جامعه تحقیق توزیع گردید. سپس از فرمول ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی استفاده شد. در مورد آلفا مقدار82/0 حاصل شد که حاکی ازاعتباربالای پرسشنامه میباشد.

7.3  پرسشنامه فراشناخت

در این پژوهش پرسشنامه(jr.MAI)  (نسخه  Aاز اسپرلینگ و همکاران) مورداستفاده قرار گرفت که برای سنین 8 تا 11 سال طراحی شده است. این پرسشنامه  خود – گزارش دهی با مقیاس لیکرت  است و فراشناخت رابا توجه به سه عامل دانش فراشناختی و پنج مهارت تنظیم شناختی ارزیابی می‌کند.پرسشنامه 12 گویه دارد با سه گزینه برای پاسخ ( هرگز ، گاهی اوقات ، وهمیشه ) ونمره فراشناخت هر فرد در طیفی از 12 تا 36 قرار می گیرد .

اجرای تحلیل عاملی سوالات پرسشنامه جهت بررسی روایی سازه نشان می دهد که 6 سوال اول عوامل مرتبط با مهارتهای فراشناختی  و شامل ارزیابی پنج مهارت می‌شود : مهارت برنامه ریزی، سازماندهی، و مدیریت اطلاعات، نظارت، ارزیابی، و مهارت اشکال زدایی، و 6 سوال دوم دانش فراشناختی را براساس عوامل مرتبط با دانش فراشناختی دانش اظهاری، فرایندی و وضعیتی. و بر اساس مهارتهارا  اندازه گیری می کند .

 

150

8.3  روایی و اعتبار: طبق مطالعه‌ای که اسپرلینگ و همکاران (2001) انجام دادند؛ نتایج تحلیل عامل حاصل ازاجرای پرسشنامه درجامعه344 نفری دانش‌آموزان نشان داد که بین سئوالات آزمون همبستگی درونی وجود دارد. پرسشنامه می‌تواند هر دو عامل 

( دانش و مهارت) را محاسبه کند و واریانس نمونه برای نسخه A 60%  محاسبه گردید.

درمرحله دوم، روش روایی ملاکی (همبستگی با سایر مقیاسهای سنجش فراشناخت) به کار گرفته شده است؛ که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین پرسشنامه  jr.MAI   نسخه   A  و پرسشنامه حل مساله فورانتا و دیگران (1991) همبستگی معنادار دیده شده (72/0=r) و بین نسخه A وشاخص استراتژیهای فرا درک مطلبی اسمیت (1990) همبستگی میانه‌ای دیده شده   (30%=r) و همچنین با شاخص آگاهی خواندن جاکوبز و  پاریس (1987) همبستگی میانه مشاهده شده (22%=r) بطور کلی شواهد، حمایت مناسبی از روایی پرسشنامه ایجاد می‌کنند (اسپرلینگ و همکاران، 2001). جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شده است. ضریب آلفا برای12 آیتم پرسشنامه در نمونه تحیق  78% می‌باشد که نشان دهنده اعتبار مناسب این پرسشنامه  می‌باشد.

فهرست مطالب

 فصل اول. د‌

1.1 مقدمه: 1

2.1  بیان مساله تحقیق: 2

3.1   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : 3

4.1  اهداف تحقیق: 4

1.4.1  اهداف اصلی : 4

        2.4.1  اهداف جزیی : 4

5.1  فرضیه های تحقیق: 5

6.1 تعاریف نظری: 5

5.6.1  مهارتهای فراشناختی.. 6

7.1 تعاریف عملیاتی.. 6

فصل دوم. 7

1.2  پیشینه نظری : 8

2.2 تعاریف فراشناخت.. 9

3.2  ابعاد فراشناخت.. 9

4.2 دانش فراشناختی.. 9

5.2  مهارتهای فراشناختی.. 11

6.2 پیشینه عملی : 11

1.6.2 تحقیقات انجام یافته در داخل کشور : 11

2.6.2 تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور : 12

فصل سوم. 15

1.3  روش تحقیق : 16

2.3   متغیرهای مورد بررسی: 16

3.3   شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها : 16

4.3  روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 16

5.3  پرسشنامه مدیریت کلاس.. 17

6.3  روایی و پایایی.. 17

7.3  پرسشنامه فراشناخت.. 17

9.3   جامعه آماری ، روش نمونه گیری وحجم نمونه تحقیق : 18

2.9.3   بر آورد حجم نمونه : 19

10.3  روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 19

فصل چهارم. 20

یافته های جمعیت شناختی دانش آموزن. 21

یافته های جمعیت شناختی معلمان. 25

بخش دوم یافته های استنباطی.. 28

فصل پنجم. 31

1.5 جمع‌بندی.. 32

2.5 بحث و تفسیر. 32

3.5 محدودیت‌های تحقیق. 34

1.4.5 پیشنهاد به سیاستگذاران  و مسئولین. 34

3.4.5 پیشنهاد به پژوهشگران بعدی.. 35

بخش منابع. 36

منابع داخلی : 37

منابع خارجی : 38

پیوست ها: 40

دانلود پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱
پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

دانلود پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان
تکانشگری با اختلال خوردن
اختلال خوردن در بین دانشجویان
عملکرد خانوادگی و تکانشگری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 281 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان


قسمتی از متن:

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی

 

نوزاد در خانواده به دنیا می‌آید و اولین تعاملات خود را با محیط آغاز می‌کند. در این کانون اولیه اولین تأثیر و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و کودک کم کم در فرآیند رشد و اجتماعی قرار می‌گیرد. همانطور که روان شناسان معتقدند سال­های اولیه کودکی نقش بسزایی در رشد شخصیت و آینده او دارد. بیشتر طرح­واره‌ها و شناخت­های کودک از خود، اطرافیان و محیط در این دوران شکل می‌گیرد. میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد. کودکانی که در این سنین از لحاظ عاطفی و امنیتی در خانواده تأمین نمی‌شوند به انواع مشکلات مبتلا می‌شوند. مشکلات این کودکان اغلب با شیطنت­ها، دروغگویی­ها و حرف نشنیدن­های ساده شروع می‌شود و با توجه به وضع نابسامان خانواده به بزهکاری­ها و جنایات بزرگسالی منتهی می‌شود. سخت گیری زیاد والدین یا بی‌توجهی آنها ، یا ننر و لوس بار آوردن کودک و برآورده ساختن کلیه نیازهای منطقی و غیر منطقی او، شخصیت سالمی را به بار نخواهد آورد. سلامت خود خانواده، تعادل شخصیتی والدین و آشنایی آنها به اصولی که می‌تواند محیط خانواده را سالمتر سازد، بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی

 

مرحله نوجوانی دورانی حساس است. بطوری که در کنار سایر تحولات و تغییراتی که از جنبه‌های جسمانی و روانی در فرد اتفاق می‌افتد، ویژگی مشترک و مهم دیگر آن دوران، استقلال طلبی نوجوان در خانواده است. نوجوان می‌خواهد به طریقی رشد استقلال خود را به خانواده ثابت کند و بر این اساس شروع به ایجاد فاصله بین خود و خانواده می‌کند و به گروه همسالان نزدیک می‌شود.

در صورتی که خانواده در این دوران به کارکردهای اساسی خود آشنایی نداشته باشد و همچنین با ویژگیهای دوران نوجوانی آشنا نباشد، نخواهد توانست عملکرد تربیتی خود را به نحو احسن ایفا نماید. و چه بسا که اقدامات نادرست از سوی خانواده ، فضای نامناسب موجود در خانواده و غیره ، بیشتر و بیشتر نوجوان را از محیط خانواده دور ساخته و در صورتی که خانواده در گذشته نیز کارکرد تربیتی خود را به شیوه درست اعمال نکرده باشد و فرد از پختگی فکری کاملی برخوردار نباشد با گرایش به زمینه‌های ناسازگارانه مثل عضویت در گروههای افراطی و سایر زمینه‌ها مشکلات فردی و اجتماعی زیادی را به بار خواهد آورد. سخت گیری زیاد والدین و خانواده در این دوران و همچنین سهل‌ گیری و آزاد گذاری آنها فرزند را موجودی سرکش، طغیانگر و متزلزل بار خواهند آورد. از این گذشته این دوران، دوران الگو گیری و همانند سازی و لازم است خانواده الگوهای مناسبی را برای نوجوان خود فراهم سازند. میزان حضور خانواده در اجتماع نیز در این اهمیت بسزایی دارد. هابز معتقد است که بسیاری از نوجوانان پریشان حال و آشفته به خانواده‌هایی تعلق دارند که از زندگی اجتماعی مجزا و بیگانه‌اند. خانواده در عین حال که کوچکترین واحد اجتماعی است، مبنا و پایه هر اجتماع بزرگ است. افراد سالم جامعه ، افراد موفق و افراد فعال اجتماعی از داخل خانواده‌های سالم بیرون آمده‌اند و افراد ناسالم پرورش یافته خانواده‌های ناسالم هستند.


فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه. 1

بیان مس‍أله. 2

ضرورت تحقیق. 2

اهداف تحقیق. 3

اهداف جزئی.. 3

پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق) 3

فرضیه ها 4

متغیرها 4

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها 4

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

مبانی نظری تحقیق. 7

انواع وعلایم اختلال خوردن. 7

الف) بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا یا فقدان اشتها) 7

ب) جوع عصبی یا پرخوری عصبی.. 9

شیوع اختلال خوردن. 10

سبب شناسی اختلال خوردن. 11

روش های درمان بیماری بی اشتهایی عصبی.. 13

دارودرمانی.. 13

روش های درمان بیماری پرخوری عصبی.. 13

روان درمانی.. 13

بستری کردن. 14

تکانشگری.. 14

رویکردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تکانشی.. 15

رویکرد شخصیت شناسانه. 16

رویکرد رفتار گرایانه. 19

رویکرد روانکاوانه. 20

رویکرد زیستی.. 20

الف) سروتونین به عنوان میانجی عصبی درگیر تکانشوری.. 20

ب) لوب فرونتال بعنوان مرکز عصبی درگیر تکانشوری.. 21

رویکرد اجتماعی.. 21

تکانشوری وجنسیت.. 21

اختلالات مرتبط با تکانشگری.. 22

روانسنجی تکانشگری وابزار های موجود در ایران. 22

درمان. 23

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی.. 24

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی.. 25

اهمیت خانواده = سلامت خانواده 26

عملکرد خانوادگی.. 26

سطوح عملکرد خانوادهها 27

کیفیت روابط خانواده 27

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

مقدمه. 30

روش تحقیق. 30

جامعه آماری.. 30

حجم نمونه و روش اندازه گیری.. 30

ابزار پژوهش... 31

شیوه اجرا 32

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 32

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه. 34

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 42

محدودیت های تحقیق. 43

پیشنهادات.. 44

منابع و ماخذ. 45

دانلود پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان

دانلود پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان
اقتصاد ایران 
پایان نامه رشد اقتصاد ایران
کشورهای منتخب جهان
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 280 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان

قسمتی از متن:

کشورهای مورد مقایسه:

آذربایجان، اردن، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، ایران، بحرین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، رژیم صهیونیستی، سوریه،عراق، عربستان، عمان، قزاقستان، قطر، کویت، گرجستان، لبنان، یمن.

1-4- دوره زمانی مورد مطالعه:

برای پیش‌بینی 1404-1384

برای مقایسه و استفاده از تجربیات، حداقل یک دهه پیش

1-5- روش‌شناسی:

برای پیش‌بینی استفاده از مدلهای رشد و اقتصاد‌سنجی

برای تجربیات کشورهای و مقایسه از روش کتابخانه‌ای

بررسی بازار سرمایه کشور نشان می‌دهد که بورس در ایران مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصادی کشور ساختاری در حال توسعه دارد. مفهوم این واقعیت در کم توسعه یافتگی کیفی شاخص‌های بازار، وجود ریسک بالای سرمایه‌گذاری، کمبود شرکت‌های مشاوره و تحلیلگری مالی، ضعف نظام پاسخگوئی، همبستگی ضعیف بین بازار سرمایه و بدنه کلان اقتصاد ... نمود می‌یابند. در واقع بسیاری از شاخص‌ها و معیارها در بازار سرمایه ایران حاکی از آن است که این بازار به دلایل زیر بسیاری از مفاهیم توسعه نیافتگی را به همراه خود دارد:

الف- عمق و عرض کم بازار

ب- کشش بالای منحنی تقاضای سهام که به شدت تحت تأثیر تغییرات قیمتی قرار دارد.

ج- وجود سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای و ناآشنا به اصول و قواعد سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت

فهرست منابع

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول: کلیات 1

1-1- اهمیت موضوع. 2

1-2- سوالات.. 3

1-3- کشورهای مورد مقایسه: 4

فصل دوم: بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق. 5

2-1- عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی.. 6

2-2- شناسائی کشورهای رقیب ایران. 6

فصل سوم: تحلیل وضعیت ایران در مقایسه با رقبای منطقه‌ای.. 7

3-1- مقایسه کشورهای منطقه با ایران از نظر شاخصهای منتخب.. 8

فصل چهارم: بررسی شکاف آتی ایران با کشورهای رقیب.. 11

4-1- برآورد تولید و درآمد ایران برای دورة 1404-1384. 12

4-2- عوامل تاثیرگذار بر TFP. 13

4-3- پیش‌بینی درآمد ملی برای سال 1404. 13

4-4- برنامه‌ای تکلیفی جهت نیل به اهداف سند چشم‌انداز. 14

4-5- آینده درآمد سرانه. 14

فصل پنجم: سیاستهای کشورهای رقیب برای رشد اقتصادی.. 15

5- اقدامات کشورها برای رشد بیشتر. 16

فصل‌ ششم: خلاصه، نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات.. 19

6- ارائه پیشنهادات.. 20

منابع: 23

دانلود پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با کشورهای منتخب جهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱
روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر تروپش

دانلود روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر تروپش
روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت
فرآیند فیشر تروپش
دسته بندی تحقیقات
فرمت فایل doc
حجم فایل 288 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

قسمتی از متن:

تحقیق Fischer وTropch در سال 1926 شامل اطلاعات زیادی در مورد سنتز FT بوده، از جمله:

1)     کبالت، آهن و نیکل؛ تاثیر موثری بر روی سنتز هیدروکربنها دارند.

2)     کبالت برای تولید هیدروکربنهای  خیلی موثر بوده و نیکل برای تولید متان

3)     پایه هایی نظیر  با پروموتور zno، میزان تبدیل co را بهبود می بخشند.

4)     اضافه کردن مقادیر کم مواد قلیایی، گزینش پذیری هیدروکربنهای مایع را بهبود می بخشد.

5)     Cu، احیای آهن را در دمای پائینتر بهبود می بخشد.

6)     گاز سنتز باید عاری از گوگرد باشد.

دوره دوم: بسیاری از کاتالیستها، راکتور و گسترش فرآیند FT در آلمان در خلال سالهای دهة 1930-1940 بل استفاده از منابع عظیم زغالسنگ صورت گرفت. در سالهای 1934-1928، Fischer و koch لات الیست رسوبی  را ساختند که برای 12 سال، استاندارد صنعتی بود و در 40 سال بعد بهبود یافت. آنها همچنین دمای  را بعنوان دمای بهینة احیاء در نظر گرفتند در مدت 20-5 ساعت، شرایطی که تقریباً هنوز هم بکار می رود. Fischerو Pichlen دریافتند که تولید محصولات در فشار 5-20bor، پایداری کاتالیست را بهبود می بخشد. محصولات فشارهای متوسط اکثراً آلگانها و آدکنها و محصولات با نقاظ جوش متفاوت مانند متان، گازولین، دیزل و واکسها می باشد. دورة سوم: بعد از جنگ دوم، بدلیل کمبود نفت در آمریکا، انگلستان و آلمان، نگرش به سنتز FT گسترش یافت. بسیاری از تحقیقات بر روی کاتالیستهای ارزان آهن در‌آلمان صورت گرفت.

دورة چهارم: اندازه گیری فعالیت ویژه هیدروژن دار کردن CO با کاتالیستهای کبالت، آهن و روتنیوم توسط جذب شیمیایی ، در این دوران صورت پذیرفت. مطالعات و تحقیقات در شرکتهای shellوstatoil نشان داد که کاتالیست  دارای فعالیت و سطح ویژه عالی است.

دورة پنجم: تولید صنعت GTL امروزی از سال 1993 شروع شد. شرکت shell با کاتالیست کبالت و یک راکتور بستر ثابت و شرکت sasol با کاتالیست آهن و راکتور بستر سیال در این زمینه فعالیت دارند.

(1-4)تولید گاز سنتز:

با توجه به بالا بودن درصد بالای اختصاص سرمایه کل فرآیند FT که به خالص سازی و سرد کردن گاز سنتز مربوط است، کاهش هزینة تولید گاز سنتز سودمندترین روش است. گاز سنتز می تواند با روش رفورینگ بخار و یا اکسیداسیون کاتالیستی جزئی سوختهایی نظیر زغال سنگ، گاز طبیعی، باقیمانده های پالایش [1] و توده زیستی تولید شود. واکنشهای اصلی تولید گاز سنتز عبارتند از:

تبدیل گازطبیعی به گازسنتزبابخار                

تبدیل گاز طبیعی به گازسنتز با               

اکسیداسیون جزئی گاز طبیعی                    

واکنش جابجایی آب- گاز                             

روشهای مختلف تولید گاز سنتز بر حسب نسبت بین  و CO بکار گرفته می شوند. گاز سنتز تولیدی ناشی از زغال سنگ و باقیمانده های پالایش دارای CO بیشتری نسبت به گاز سنتز حاصله از گاز طبیعی می باشد. گاز سنتز با نسبت  برای فرآیند فیشر- تروپش مناسب نیست، پس واکنش جابجایی آب گاز در رساندن نسبت  به مرز 2 بسیار با اهمیت می باشد. شکل 3-1 محدودیتهای نسبت  مورد استفاده در کاتالیست آهن و کاتالیست کبالت را نشان می دهد. با پائین آوردن نسبتهای ؟ در خوراک اولیه، می توان هزینة گاز سنتز را کاهش داد. Basini و Piovesan مطالعاتی را بر روی نسبت بهینة  انجام دادند که بر اساس نتایج آن، در نسبت به  بهترین شرایط عملیاتی و شرایط اقتصادی میسر می شود.






دانلود روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱
پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

دانلود پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان
روشهای تدریس سنتی و جدید
 یادگیری دانش آموزان
پایان نامه روشهای تدریس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 654 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

مقدمه

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسانها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند کند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌کردند؟ مقصر اصلی چه کسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امکانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شکوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم کنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است که می‌تواند اورا در کار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص کند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .


بیان مسئله

در دهه های اخیر تلاشهای زیادی در کشور صورت گرفته تا روشهای کلیشه ای و سنتی آموزشی جای خود را به روشهای تازه و بدیع و مبتنی بر نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان دهد. آنان را خلاق و تولید کننده علم و دانش پرورش داده و دریچه های نوینی را در زمینه علوم و تکنولوژی در کشور بگشاید. تغییرات نظام آموزشی و کتب درسی دانش آموزان نیز در همین راستا صورت گرفته است. اما علی

رغم تمامی زحمات و هزینه های سنگینی که آموزش و پرورش متحمل شده است، هنوز شاهد تدریس علم به شیوه سنتی و معلم محوری هستیم. در قریب به اتفاق مدارس کشور، هیچ تغییری در زمینه تدریس و ارزشیابی و … دیده نمی شود.به همین علت به کرات دبیران ظالمانه مورد شماتت قرار می گیرند که چرا نمی توانند خود را با روشهای مدرن آموزش وفق دهند. به همین جهت در این مقاله سعی شده است بر علل و ریشه های تداوم شیوه تدریس سنتی و غیرفعال‌از سوی دبیران پرداخته شود.علل تداوم شیوه تدریس سنتی را می توان در چند عامل زیر پیگیری کرد.

1. تأثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرآیند تدریس

ساخت نظام آموزشی یک جامعه، اعم از نگرشها و باورها، برنامه ها و آیین نامه ها می تواند روش تدریس معلم را تحت تأثیر قراردهد. توجه یا عدم توجه نظام آموزشی به نیازهای شاگردان و جامعه، اصالت دادن نظام آموزشی به محتوا وبرنامه ها به جای رشد و تحول همه جانبه، عدم نظارت و کنترل سالم و ارزشیابی های اصولی و غیراصولی همه می توانند روش تدریس معلم را تحت تأثیر قراردهند. در بررسی ساختار نظام آموزشی هر کشور دو نظام کاملاً متفاوت دیده می شوند.

1-نظام متکی بر اصالت مواد درسی: از جمله ویژگیهای نظام متکی بر اصالت مواد درسی این است که در این نظام آموزشی یک برنامه ثابت برای کشور اجرا می شود و محتوای برنامه مقید به متن تنظیم شده است و رعایت انضباط یکنواخت آموزشی برای همه معلمان الزامی است.

2- نظام متکی بر رشد همه جانبه فرد: در این نظام برنامه برحسب مقتضیات منطقه و نوع مدرسه و توانایی شاگردان تنظیم می شود و محتوای برنامه به فعالیتهای فردی و گروهی شاگردان تنظیم می شود و محتوای برنامه به فعالیتهای فردی و گروهی شاگردان بستگی دارد. معلمان در اجرای برنامه و انتخاب مواد درسی آزادی عمل و اختیارات بیشتری دارند و … .با کمی تأمل و دقت در نظام آموزشی کشور درمی یابیم که نظام آموزشی کشور ما متکی بر اصالت مواد درسی است. زیرا دبیران باید مطالب معینی را بدون توجه به تواناییها، استعدادها و علایق دانش آموزان تدریس نموده و ارزشیابی معینی را با ریزبارم معین به عمل آورند. بدیهی است که در چنین نظامی - همچنانکه محققان و دانشمندان علوم تربیتی معتقدند- معلم آزادی عمل چندانی ندارد که توسط آن بتواند به فعالیتهای ابتکاری بپردازد و بطور کلی او مجبور است که وظایف خاصی را که از طرف سیستم به او تحمیل می شود را بدون کم و کاست اجرا نماید.بنابراین به نظر می رسد که پیشنهادات داده شده برای تدریس فعال فیزیک در چنین سیستمی بی نتیجه خواهد ماند.

2. عدم آشنایی معلمان دروس مختلف با روشهای نوین آموزشی

علی‌رغم‌ اینکه‌ معلمان‌ دروس بطور گسترده مورد توصیه قرار

می گیرند که روشهای فعال آموزشی را جانشین روشهای سنتی و معلم محوری نمایند، دانش آموزان را درگیر مسائل کاربردی و پژوهشی نمایند و گاهی اوقات روشهای مختلفی همانند به کار بردن فناوری اطلاعات در آموزش ، روشهای آزمایشگاهی، پروژه، پرسش و پاسخ و … برای تدریس به دبیران پیشنهاد می شود، هنوز تعداد کثیری از دبیران فقط با عناوین این روشهای تدریس آشنایی دارند و یا اطلاعات خیلی محدودی دارند. معمولاً این اطلاعات محدود را با استفاده از مطالب پراکنده مجلات که اتفاقی به دست آنها می رسد، کسب کرده اند و هیچ گاه بطور جدی و عمقی با این روشها آشنا نشده اند. کلاسهای ضمن خدمت دبیران نیز معمولاً آموزش مطالب تئوری و یا روشهای آزمایشگاهی کلاسیک و سنتی است و هیچ گاه روشهای فعال آموزشی، روشهای سازماندهی کلاس و مدیریت زمان برای تدریس با روشهای فعال، مورد توجه قرارنگرفته اند. چگونه از معلمی که هنوز با این روشها آشنا نشده و مورد حمایت علمی قرار نگرفته است، می توان انتظار داشت که روشی را که نمی داند به کار ببرد؟!

3. متناسب نبودن زمان با روشهای فعال

مسئله زمان را از دو زاویه می توان مورد توجه قرار داد

3-1)کمبود زمان لازم برای تدریس علوم به شیوه فعال: شکی نیست که زمان تدریس روشهای فعال طولانی تر از شیوه های سنتی گذشته می باشد. تحقیقی از دبیران فیزیک مدارس استان فارس (که تا حدی روش تدریس دانش آموز محوری را بکار برده اند) نشان می دهد که این دبیران به عللی قادر به ادامه این روش

نمی باشند و اولین دلیل این دبیران کمبود وقت می باشد. تقسیم کلاس به دسته ها و گروههای کوچکتر، فعالیتهای آزمایشگاهی، روشهای بحث گروهی، استفاده از رایانه، خرد کردن مسئله به اجزای کوچکتر … همه و همه نیاز به زمان دارند. بنابراین با توجه به کافی نبودن زمان، استفاده از روشهای فعال بسیار کمرنگ خواهد بود.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسئله. 2

فرضیه. 5

اهداف... 5

تعاریف ، اصلاحا‌ت وواژه‌ها 5

مقدمه. 8

معرفی روش‌های مختلف تدریس.... 8

روش حفظ و تکرار. 9

محاسن و محدودیت‌های روش حفظ و تکرار. 10

روش سخنرانی.. 11

مراحل اجرای روش سخنرانی.. 12

مرحله اول ، آمادکی برای سخنرانی.. 12

مرحله دوم : مقدمه سخنرانی.. 14

مرحله سوم، متن و محتوای سخنرانی.. 16

مرحله چهارم، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 25

محاسن و محدودیت‌های روش سخنرانی.. 28

ب) محدودیت‌ها 31

روش پرسش و پاسخ.. 34

محاسن و محدودیت‌های روش پرسش و پاسخ.. 35

روش نمایشی (نمایش علمی). 36

محاسن و محدودیت‌های روش نمایشی.. 38

روش ایفای نقش.... 39

فنون کلی اجرای نمایش.... 40

مراحل اجرای روش ایفای نقش.... 40

محاسن و محدودیت‌های روش ایفای نقش.... 40

روش گردش علمی.. 42

روش بحث گروهی.. 46

مراحل اجرای روش بحث گروهی.. 49

مرحله دوم، روش اجرای بحث گروهی.. 55

محاسن و محدودیتهای روش بحث گروهی.. 59

روش آزمایشی (آزمایشگاهی). 60

محاسن و محدودیت‌های روش آزمایشی.. 63

خلاصه. 64

روش‌های آموزش انفرادی.. 68

طرح کلر و سطوح مختلف آن. 72

یادگیری تا حد تسلط.. 75

تدرس خصوصی.. 78

آموزش برنامه ای (PI) 79

آموزش به وسیله رایانه (CAI) 83

آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 85

نقش معلم در آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 86

آموزش انفرادی هدایت شده IGE.. 87

ارزشیابی IPI و CAI و IGE وسایر روشها 89

خلاصه. 90

روش مسأله ای.. 91

شرایط اجرای روش مسأله ای.. 91

چگونگی اجرای روش مسأله ای.. 92

محاسن و محدودیتهای روش مسأله ای.. 94

روش واحد ها 94

ویژگی های روش واحد ها 96

مراحل اجرای روش واحد ها 97

روش واحد موضوع. 98

ویژگی های روش واحد موضوع. 98

محاسن و محدویتهای روش واحد موضوع. 99

روش واحد تجربی.. 100

ویژگی های روش واحد تجربی.. 101

روش واحد طرح.. 103

ویژگیهای روش واحد طرح.. 103

محاسن و محدویتهای روش واحد طرح.. 104

جامعه آماری.. 110

نمونه آماری.. 110

روش نمونه گیری.. 110

ابزار اندازه گبری.. 111

پرسشنامه. 111

روش تجزیه و تحلیل داده ها 111

بخش دوم آمار استنباطی.. 118

بحث و نتیجه گیری.. 120

محدودیت های پژوهش.... 121

پیشنهادات... 122

منابع و مآخذ: 123

دانلود پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۰
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها

دانلود پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها
سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی
صورتهای مالی تلفیقی شرکتها
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها


پیشگفتار و قسمتی از متن:

پیشگفتار

تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان  ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند.

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری

 

در هر نوع عملیات پیمانکاری ارکان اصلی زیر وجود دارد :

کارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانکار ارجاع می کند .

پیمانکار : شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .

قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است که منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع کار ، مدت انجام کار ، مبلغ قرارداد و تعهدات کارفرما و پیمانکار است .

موضوع قراردادهای پیمانکاری معمولا ساختن یک دارایی یا دارایی های است که در مجموع طرح واحدی را تشکیل می دهد .

 

انواع قراردادهای پیمانکاری

 

قرارداهای پیمانکاری به حالت های مختلف تنظیم می شود اما معمولا یکی از دو حالت کلی زیر را دارا است.

الف) قراردادهای مقطوع :

در این نوع قراردادها ، پیمانکار با مبلغ مقطوعی به عنوان بهای کل پیمان و یا مبلغی یعنی برای واحد هر کار ( مثلا یک متر خاکبرداری ) توافق می کرد در برخی از موارد ، طبق مادة خاصی بهای واحد هر کار یا مبلغ کل پیمان بر اساس تغییرات شاخص قیمت ها تعدیل می شود در این نوع قرارداد هزینه های مواد ، مصالح ، ویتامین D  سایر هزینه ها با پیمانکار است که اگر کمتر از مبلغی که از کارفرما دریافت می کند خرج نماید برایش سود محسوب می شود .

ب) قراردادهای اسانسی :

در این نوع پیمان ها ، مخارج مجاز یا تعیین شده در قرارداد به پیمانکار تادیه و در ازاء خدمات انجام شده درصد معینی از مخارج یا حق الرحمه ثابتی به پیمانکار پرداخت می شود .

یکی از خصوصیات قراردادهای پیمانکاری این است که مدت اجرای قرارداد معمولا به بیش از یک دورة مالی تسری می یابد لکن تول مدت اجرای قرارداد نباید ملاک شناخت قراردادهای پیمانکاری قرار می گیرد .

ج) قرار داد مدیریت اجرائی: علاوه بر دو نوع قراردادهای ذکر شده از قرارداد زیر نیز می توان استفاده نمود :

در این نوع قراردادها بهای مواد و مصالح در مقابل ارائه صورت تحساب به پیمانکار پرداخت می شود و هر مبلغ معین و مشخص که در ابتدای قرارداد توافق شده و در پایان کار به عنوان حق الزحمه به پیمانکار پرداخت می شود .

در قرارداد نوع دوم که قرارداد اسانسی می باشد حق الزحمه درصدی از هزینه هاست اما در قرارداد نوع سوم حق الزحمه مبلغ مشخصی است و به هزینه ها مربوط نمی شود .

فهرست مطالب

 

پیشگفتار 12

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری.. 12

انواع قراردادهای پیمانکاری.. 13

مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکار 14

مرحله مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح.. 14

4-1- تهیة نقشه ها و مشخصات اجرائی طرح.. 15

مرحله 2 : ارجاع کار به پیمانکار 16

2-2- دعوت از پیمانکاران برای انجام طرح.. 16

4-2- انتخاب پیمانکار 17

مرحله 3 : انعقاد قراردادبا پیمانکار 18

2-3- موضوع پیمان.. 18

3-3- مبلغ پیمان.. 18

4-3- مدت پنهان.. 18

7-3- ضمانت نامه انجام تعهدات... 19

8-3- پیش پرداخت و ترتیب واریز آن.. 19

9-3- جریمة تاخیر. 19

تحویل ، تاسیس و تجهیزکارگاه 20

2-4- مخارج دورة اجرای طرح.. 21

مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه 21

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی.. 22

3-4- تنظیم صورت وضعیت موقت کارها 22

مرحله 5 - خاتمه کار 24

2-5-برچیدن کارگاه 25

5-5- تهیة صورت وضعیت قطعی.. 25

6-5- تحویل قطعی.. 26

7-5- استرداد نصف دیگر وجه الزمان ( سپردة حسن انجام کار ) 26

8-5- هزینة نگهداری در دورة تضمین.. 27

روسای کارگاهها 28

1-2:تاریخچه حسابداری.. 30

2-2:حسابداری در ایران.. 31

ثبت عملیات مالی قراردادهای بلند مدت پیمانکاری.. 32

حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانکار: 32

مخارج قبل از انعقاد قرارداد. 32

مخارج پیمان در طول اجرای طرح.. 33

به حساب دارایی بردن بهره 35

مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح.. 36

مرحله سوم: اجرای طرح.. 36

2.‌2. تنظیم قرارداد پیمانکاری.. 39

2.5. تأدیه پیش پرداخت... 41

3.2. تخصیص تنخواه گردان به کارگاه 43

3.4. مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه 44

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی.. 47

دفتر معین پیمانکاری.. 48

4. تنظیم و پرداخت صورت وضعیت کارها 50

4.1. تنظیم صورت وضعیت موقت کارها 50

4.‌2.پرداخت وجه صورت وضعیت کارها 52

5.تحویل موقت... 54

5.‌1.برچیدن کارگاه 55

5.‌2.ابطال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات... 55

5.‌3.ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت... 56

5.‌4. تهیه صورت وضعیت قطعی.. 57

5.‌5.تهیه صورتحساب قطعی پیمان.. 58

5.6. استرداد نصف سپرده حسن انجام کار 59

5.7. بهره برداری و هزینه نگاهداری عملیات موضوع پیمان.. 60

6.تحویل قطعی.. 60

6.‌1.استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام کار 60

بانک و صندوق.. 63

حساب تخواه گردان.. 63

حساب دریافتنی.. 64

حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول.. 64

حساب سپردة حسن انجام کار 65

دارائیهای  ثابت مشهود. 66

بدهی ها 66

سرمایه. 67

در آمدها 67

هزینه ها 68

حساب پیمان.. 68

روشهای متداول حسابداری پیمانکاری.. 68

ب) روش درصد پیشرفت کار : 69

ذخیره لازم برای زیان های قابل پیش بینی : 70

الف – شروع یا عدم شروع عملیات اجرائی پیمان.. 71

محاسبة سود پیمان های ناتمام. 73

الف) محاسبة سود پیمان نا تمام بر اساس مخارج واقعی : 74

وجوه دریافت شده   . 74

ارزش کار گواهی شده 74

وجوه دریافت شده   . 75

ارزش کار گواهی شده. 75

ب) محاسبه سود پیمان ناتمام بر اساس مخارج بر آوردی : 75

مخارج واقعی انجام شده 76

وجوه دریافت شده    . 77

ارزش کار گواهی شده 77

وجوه دریافت شده    . 77

نحوه محاسبه استهلاک اموال ، مالیات و تجهیزات : 80

مالیات پیمانکاری : 82

مالیات بر در آمد پیمانکاری : 83

ج) مؤسسات انفرادی : 87

نحوه نگهداری حسابهای مالیاتی : 87

پیش پرداخت مالیات : 87

ذخیره مالیات بر در آمد : 88

جدول بهای تمام شده کار در جریان ساخت : 91

گزارش پیشرفت کار : 93

صورت حساب سود و زیان : 93

مسئله : 97

1-4:حسابداری.. 107

2-1-4:تعاریف و کلیات حسابداری.. 107

3-1-4:انواع حسابداری.. 108

4-1-4:تعریف حسابداری منابع انسانی.. 110

5-1-4:ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان برون سازمانی.. 111

6-1-4:ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان درون سازمانی.. 111

7-1-4:حسابرسی و مدیریت بنگاه اقتصادی.. 112

2-4- سرمایه گذاری: 115

2-2-4:میزان درسرمایه‌گذاری.. 116

3-2-4:انواع سرمایه ‌گذاری.. 118

5-2-4:سرمایه گذاری چیست؟. 120

7-2-4:انواع سرمایه گذاری ها: 124

8-2-4:توصیه SECبرای بررسی یک موقعیت سرمایه گذاری.. 126

9-2-4: 10سوالی که SECتوصیه می کند تادر مورد هر موقعیت سرمایه گذاری بپرسیم؟ 126

نتیجه گیری.. 129

فهرست منابع: 145

دانلود پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شرکتها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۰